بازرگانی پارس

همه چیز درباره بلبرینگ

کاربر بلاگیکس · 12:41 1401/03/30

سیر تا پیاز بلبرینگ
بلبرینگ زیرمجموعه ای از یاتاقان های نورد است، به طور کلی تمام یاتاقان های غلتشی از دو حلقه و مجموعه ای از عناصر غلتشی تشکیل شده اند که در جهت خاصی در داخل حلقه ها حرکت می کنند. اشکال استاندارد این اجزاء شامل توپ، غلتک استوانه ای، غلتک سوزنی، غلتک مخروطی، غلتک استوانه ای متقارن و غلتک استوانه ای نامتقارن است. لطفا با ما همراه باشید تا در مورد سیر و پیاز بلبرینگ بخوانید.

 

 

شکل استاندارد این قطعات دوار در بلبرینگ نورد تعیین کننده نوع یاتاقان نورد است، بنابراین اگر شکل قسمت دوار کروی باشد به آن بلبرینگ و اگر شکل قسمت دوار کروی باشد به آن بلبرینگ می گویند. نورد (استوانه ای یا مخروطی) را بلبرینگ نورد می گویند.
قطعات نورد نیز با قاب هایی به نام ریل بلبرینگ یا رولبرینگ محکم می شوند تا فاصله بین قطعات دوار ثابت بماند و از برخورد آنها با دیواره های بلبرینگ یا غلتک جلوگیری شود. در یاتاقان های متحرک، قفسه عملکرد دیگری نیز دارد و آن نگه داشتن گروهی از اجزا در کنار هم است. این کار نصب بلبرینگ را آسان تر می کند. در ادامه به بررسی انواع بلبرینگ میپردازیم.

روش ساخت و بلبرینگ بلبرینگ 

در یاتاقان‌های نورد، اکثر حلقه‌ها و اجزای نورد از فولاد کروم اندود ساخته می‌شوند که قابلیت سخت شدن در هسته قطعه را دارد. در برخی موارد از فولاد سخت شده استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که بلبرینگ و شرکت غلتکی این موضوع را مخفی نگه می دارند و هرگز جزئیات دقیق آلیاژهای فولادی مورد استفاده در محصولات خود را فاش نمی کنند. البته دو آلیاژ محبوبی که برای ساخت بلبرینگ استفاده می شود AISI 420 و AISI 52100 هستند.بلبرینگ‌های بزرگ و اجزای غلتشی بزرگ مانند بلبرینگ‌های vat، با کلاف کردن و تمپر کردن فولاد با سختی سطح بالا و فقط سطوح تماس سخت در عملیات پوشش یاتاقان تولید می‌شوند. در یاتاقان‌های مخصوصی که تحت بار زیاد، سرعت بالا، دمای بالا یا خوردگی کار می‌کنند، می‌توان از فولاد مقاوم در برابر حرارت یا فولاد ضد زنگ با عناصر آلیاژی خاص یا سایر مواد خاص در صورت نیاز استفاده کرد.

در یاتاقان ها (بلبرینگ و غلتک)، قفسه های تولید شده با پرس ورق معمولاً از ورق های فولادی ساخته می شوند. البته در برخی موارد از صفحات برنجی نیز استفاده می شود. قفسه های یکپارچه نیز از پلاستیک، برنج، آلیاژهای سبک و فولاد و در برخی موارد از لایه هایی از آهن متخلخل یا رزین فنولیک و الیاف پنبه ساخته می شوند. البته اکثر قفس های یک تکه از مواد ترموپلاستیک تزریق شده در قالب به خصوص پلی آمید تقویت شده با الیاف شیشه ساخته شده اند. در مورد کاربرد بلبرینگ هم توضیح خواهیم داد.

 

 

انواع شکل توپ و غلتک در بلبرینگ و غلتک 

  • غلتک های استوانه ای نامتقارن در یاتاقان های غلتکی
  • غلتک های استوانه ای متقارن در یاتاقان های غلتکی
  • غلتک های سوزنی در یاتاقان های غلتکی
  • غلتک های استوانه ای در یاتاقان های غلتکی
  • غلتک های مخروطی در یاتاقان ها


طبقه بندی نوع بلبرینگ
انواع بلبرینگ های شکست خورده بر اساس طراحی و کاربرد طبقه بندی می شوند. مشخصه اصلی که یاتاقان های شعاعی و رانش را متمایز می کند جهت بار اصلی اعمال شده به آنها است و شکل عناصر نورد نیز مشخصه اصلی متمایز کننده بلبرینگ ها و یاتاقان های غلتکی است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم مهار شفت به شفت است، به عنوان مثال آیا بلبرینگ اجازه حرکت محوری به محور را می دهد؟ یا یاتاقان ها به حرکت زاویه ای اجازه می دهند تا در هنگام چرخش رینگ، انحراف شفت را در خود جای دهد؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان مقاله سیر تا پیاز بلبرینگ با ما همراه باشید.پاسخ به این سوال نشان می دهد که یاتاقان بلبرینگ یا رولبرینگ است. در اینجا می توانید تفاوت بین بلبرینگ و رولبرینگ را یاد بگیرید.

1) شیار عمیق بلبرینگ
2) تنظیم خودکار بلبرینگ
3) تماس زاویه ای بلبرینگ
4) کف گرد بلبرینگ
1) بلبرینگ‌ شیار عمیق 

بلبرینگ های شیار عمیق که به نام بلبرینگ های شیار عمیق نیز شناخته می شوند، پرمصرف ترین نوع بلبرینگ در صنعت هستند.

در این نوع بلبرینگ‌، هر حلقه دارای یک شیار عمیق با شعاع برابر با شعاع گلوله است. با توجه به وجود این شیار و سطح تماس زیاد بین گوی و حلقه، این نوع بلبرینگ قادر به تحمل بارهای شعاعی بالا با نیروی محوری کمی هستند.

 

 

توجه به این نکته ضروری است که اندازه و تعداد گلوله ها از طریق معادلات مکانیک و بر اساس کشسانی حلقه محاسبه می شود. هنگامی که همه گلوله ها در جای خود قرار گرفتند، حلقه های داخلی و خارجی را در مرکز قرار دهید، سپس گلوله ها را به فاصله یکسان در فضای بین حلقه ها بچینید، سپس قفسه را روی گلوله ها در این مورد جمع کنید. برای اطلاع از نحوه خرید و فروش بلبرینگ با ما تماس بگیرید.

بلبرینگ با شکاف عمیق اغلب از قفسه های دو تکه استفاده می کند که معمولاً از فولاد فشرده یا ورق برنج ساخته می شوند. دو نیمه قفسه در دو طرف بلبرینگ قرار می گیرند و با پرچ کردن یا خم کردن لبه خاردار اضافی روی آن به هم متصل می شوند.

در برخی موارد از قفسه های پلاستیکی نیز استفاده می شود. نمونه‌های پلاستیکی دارای لبه‌های ثابت انعطاف‌پذیر هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را به بلبرینگ و گلوله‌ها فشار داد. بلبرینگ با هدف ویژه با یک قفسه یکپارچه شبیه به قفسه پرس دو تکه که گلوله ها را نگه می دارد ساخته شده است.با توجه به توانایی مقاومت در برابر بارهای شعاعی و اصطکاک کم و توانایی مقاومت در برابر شیارهای عمیق بلبرینگ در صنایع مختلف مورد استفاده گسترده قرار گرفته است.

بلبرینگ دو ردیف شیارهای عمیق نیز می توانند در برابر بارهای خمشی مقاومت کنند. شکاف عمیق بلبرینگ توانایی باز و روغن کاری را ندارد ، بنابراین در طول عمر مازاد یاتاقان ها کاملاً روغن کاری می شود. برای دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت بلبرینگ و یا خرید بلبرینگ با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

 

تجهیزات برق صنعتی و انواع آن

کاربر بلاگیکس · 12:26 1401/03/30

برق صنعتی چیست؟

برق صنعتی معنای بسیار گسترده ای دارد. برق صنعتی معمولاً موضوعات و مفاهیم اساسی مانند توان، مقاومت، ولتاژ، نقشه های الکتریکی و نمادها را پوشش می دهد. علاوه بر این، برق صنعتی یکی از محبوب ترین، پرکاربردترین و بسیار مهم در زمینه برق است. برق در این زمینه از وضعیت رو به رشد و خوبی برخوردار است. در این مقاله همچنین به بررسی انواع تجهیزات برق صنعتی نیز می‌پردازیم.

 

 

برق صنعتی چیست و چه چیزی را پوشش می دهد؟

در یک تعریف ساده می توان برق صنعتی را در معنا و مفهوم برق صنعتی در نظر گرفت. بر اساس این تعریف، کنترل، مدیریت و استفاده از جریان الکتریکی در محیط های صنعتی و کارخانه ها نمونه ای از برق صنعتی است. به عبارت دیگر، کنترل جریان الکتریکی به یک کارگاه یا کارخانه صنعتی را می توان تعریف آکادمیک تخصص برق صنعتی در نظر گرفت. با این تخصص می توان فرآیند فعال یا غیرفعال (روشن و خاموش) تجهیزات برق صنعتی را به راحتی انجام داد.

به طور معمول جریان های مورد استفاده در کارخانه های صنعتی سه فاز بوده و با ولتاژ 380 ولت کار می کنند. برق معمولاً به دو صورت خانگی و صنعتی توزیع می شود. بنابراین برق خانگی را جریان تک فاز و برق صنعتی را جریان سه فاز می نامند.

بنابراین جریان سه فازی که در بیشتر صنایع استفاده می شود به معنای برق صنعتی تعبیر می شود. از برق صنعتی برای تامین پله برقی و آسانسور در محیط های شهری نیز استفاده می شود.بنابراین، برق صنعتی یا سه فاز یک سیستم توزیع و انتقال برق است که توسط تجهیزات مختلف تحقق می یابد.  برای آشنایی با نحوه خرید و فروش تجهیزات برق صنعتی با شماره 02191034000 تماس بگیرید.

 

 

دستگاه برق صنعتی چیست؟

1- کنتاکتور
کنتاکتورها وسایلی کاربردی برای ایجاد و قطع جریان های تک فاز و سه فاز هستند. پوسته، کلاف و تیغه سه قسمت اصلی قطعه هستند. علاوه بر این، رله های حرارتی و تیغه های کمکی را می توان زیر مجموعه کنتاکتورها در نظر گرفت.

2- رله دو متال
رله‌های دو فلزی یکی دیگر از دستگاه‌های برق صنعتی هستند که معمولاً برای محافظت از موتورهای الکتریکی در برابر جریان اضافه بار استفاده می‌شوند. رله های دو فلزی از اتصال دو فلز غیرمشابه به یکدیگر ساخته می شوند.

3- کلید میکرو
ایجاد و قطع جریان یکی از عملکردهای مهم میکروسوئیچ یا فیوز است. میکروسوئیچ ها یکی از پرکاربردترین دستگاه های برق صنعتی هستند. مکانیسم عمل فیوز مینیاتوری به دو صورت حفاظت اضافه بار (غیر فلزی) و حفاظت در برابر اتصال کوتاه (مغناطیسی) می باشد.
4- کلید خودکار
کلیدهای اتوماتیک از لوازم الکتریکی، مدارهای روشنایی، تجهیزات صنعتی و سیم و کابل مدار در برابر اتصال کوتاه و جریان اضافه بار محافظت می کنند.

5- کلید گرمایش
کلیدهای حرارتی یکی دیگر از وسایل حفاظتی در برق صنعتی با کارایی و ایمنی بسیار بالا می باشد. این کلیدها همچنین می توانند جریان مغناطیسی را در حین قطع جریان حرارتی قطع کنند.

6- شاسی بلند
شاسی برای ارسال دستورات قطع و وصل به کنتاکتورها و رله ها استفاده می شود. شاسی ها بر اساس نوع فرمان، ظاهر، رنگ و قطر انواع مختلفی دارند.

7- پایانه راه آهن
دستگاه های برق صنعتی از طریق پایانه های راه آهن به یکدیگر متصل می شوند.پایانه های ریلی دو یا چند طبقه، پایانه های ریلی فشاری و معمولی انواع مختلف این تجهیزات می باشند.

 

 

مهمترین کاربرد برق صنعتی چیست؟

شکی نیست که اصلی‌ترین کاربرد تجهیزات برق صنعتی شامل صنایع و صنایع مختلف می شود. جریان الکتریکی برای روشن و خاموش کردن تجهیزات صنعتی مختلف به شدت مورد نیاز است. این به بهترین وجه از طریق برق صنعتی انجام می شود. بنابراین می توان از برق سه فاز یا برق صنعتی برای فعال یا غیرفعال کردن، مدیریت و کنترل بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی مانند سنگ شکن، فن، بخاری صنعتی، تسمه نقاله و کاتر استفاده کرد. 

در نتیجه
در این مقاله به بررسی جامع برق صنعتی، ابزار مورد نیاز و مهمترین تجهیزات برق صنعتی می پردازیم. برق صنعتی یکی از محبوب ترین و پرسودترین رشته های برق و الکترونیک در بازار کار است. جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت تجهیزات برق صنعتی و یا خرید تجهیزات برق صنعتی با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

کاسه نمد و کاربرد آن

کاربر بلاگیکس · 11:58 1401/03/30

کاسه نمد چیست؟ چه کاربردی دارد؟ در این مقاله به بررسی کامل کاسه نمد می‌پردازیم. با ما همراه باشید..

کاسه نمد یک مهر و موم دوار است که شکاف بین عناصر ایستاده و متحرک را می بندد و از خروج چربی جلوگیری می کند و در نتیجه از تمیز کردن کثیفی جلوگیری می کند. انواع مختلفی از کاسه نمد وجود دارد که کاربردهای متفاوتی دارند و از مواد مختلفی ساخته می شوند. مواد و انواع کاسه نمد مناسب با توجه به کاربرد و محیط مورد استفاده تعیین می شود. در واقع ابزاری ساده برای جلوگیری از گرد و غبار، کثیفی، آب یا هر نوع کثیفی و حفظ روغن در ابزار در حال اجرا است. به طور کلی، یاتاقان های محور چرخشی به عنوان محافظ طراحی می شوند.

DIN 3760 ابعاد و الزامات تجهیزات، برچسب زدن، استفاده و نصب مهر و موم های چرخشی را که برای نگهداری سیال یا روغن در تجهیزات بدون فشار یا کم فشار استفاده می شود، مشخص می کند. DIN 3761 استانداردی را برای نوع کاسه نمد برای وسایل نقلیه تعریف می کند. کاسه نمد استاندارد دارای یک حلقه فلزی به عنوان استخوان داخلی است که ثبات کاسه نمد را می دهد. نمای بیرونی از لاستیک یا فلز ساخته شده است - بر اساس نیاز و استفاده از کاسه نمد! فنر روی لبه کاسه نمد لبه را پشتیبانی می کند و از خروج چربی و همچنین کثیفی جلوگیری می کند.
کاسه نمد نوعی آب بند یا آب بند است که برای ایجاد آب بندی چرخان و پیوسته با سیال برای جلوگیری از خروج مایع از پوسته آن استفاده می شود و هر واشر فلزی ساخته شده دارویی با اندازه های مختلف در موتور برای جلوگیری از نشت سوخت استفاده می شود. . اغلب کاسه نمد نامیده می شود. 
کاسه نمد
برای اطمینان از اثربخشی کاسه نمد، سوراخ کاسه نمد باید از جنبه های زیر نیز در نظر گرفته شود، مانند مواد - صلبیت - تحمل. عوامل مختلفی در انتخاب مدل کاسه نمد مبتنی بر مواد، مورد استفاده و ماهیت محیط کار باید در نظر گرفته شود. . قطر بیرونی و شکل پوشش کاسه نمد نمونه هایی از طراحی لبه کاسه نمد و طراحی کمکی هیدرودینامیکی در طراحی کمکی هیدرودینامیکی، استفاده از ارتفاعات مارپیچ می تواند کارایی آب بندی لبه کاسه نمد و حرکات پمپاژ شیاردار کاسه نمد را برای ایجاد مانع برای این مایع بهبود بخشد. مسئول بیش از یک مهر و موم قانونی است، و این نوع کاسه نمد روغن روان کننده فرار را به منطقه روانکاری باز می گرداند.کمپرسور کربن کاسه نمد یا کاسه نمد یک مانع بدون نشتی و غیر خورنده است که بین میل لنگ و بدنه کمپرسور قرار دارد.
ضربه گیر کاسه نمد پیستون جاذب در یک محیط فولادی بسته که حاوی سیال هیدرولیک، معمولا روغن است، حرکت می کند. خیر، خرابی کاسه نمد نیز باعث سوخت از آکاردر می شود و در صورت نشتی از کاسه نمد یا کمک فنر زمان تعویض کاسه نمد است. برای اطلاع از نحوه خرید و فروش کاسه نمد با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

 

 

یکی از متداول ترین مقالات کاسه نمد یک پناهگاه پلاستیکی است و هنگام قفسه های فلزی (به عنوان مثال داغ) استفاده می شود. این مدل ها فاسد نیستند. علاوه بر این ، قفسه های کاسه نمد می توانند از حصار بهتری بهتر از مدل های فلزی محافظت کنند. در گرما و فشار زیاد ، پسوند لاستیکی ممکن است دارای تنش قوی تر و مهارت بالاتری باشد. متداول ترین نوع نوع R. این نوع درز کربن و قطر بیرونی بیرونی است. این لاستیک فرصتی برای خلاصه کردن ، حتی اگر صندلی را حمل نکنید ، فراهم می کند. خط صندلی بهار برای بدست آوردن یک مهر و موم موفق ، ناراحتی در شافت ایجاد می کند. قطر بیرونی ، با یک تأسیسات تأیید فلز داخلی ، اجازه می دهد تا در خانه قرار گیرد ، با یک ناراحتی کافی برای ایجاد یک مهر و موم ثابت! در ادامه با کاربرد کاسه نمد آشنا می‌شوید.


از آنجایی که کاسه نمد نقش مهمی در عملکرد بلبرینگ ها ایفا می کند، باید آنها را به طور مرتب بررسی کنید و در صورت بروز هر گونه مشکل یا آسیب، آنها را تعمیر یا تعویض کنید. هزینه تعمیر این قطعات بسیار کم است و عموماً عمر طولانی دارند، اما در برخی مواقع ممکن است آسیب ببینند یا شکسته شوند.

اگر شخصی که کاسه نمد را به دستگاه وصل می کند در این زمینه مهارت و تجربه کافی نداشته باشد، ممکن است در حین نصب به کاسه نمد آسیب وارد کند یا بشکند و در برخی موارد عدم وجود روغن روان کننده کافی در دستگاه. ممکن است به تجهیزات آسیب برساند. کاسه نمد اگر برای مدت طولانی از کاسه نمد استفاده می کنید، احتمال پوسیدگی آن بسیار زیاد است، بنابراین بهتر است آن را با یک کاسه نمد جدید جایگزین کنید.

لازم به ذکر است که کیفیت کاسه نمد تاثیر بسزایی در طول عمر آن و عملکرد سیستم دارد، بنابراین لازم است از کاسه نمد با کیفیت و استاندارد استفاده شود تا از احتمال آسیب و آسیب جلوگیری شود. برندهای زیادی در زمینه تولید انواع کاسه نمد فعالیت می‌کنند، لذا از شما دعوت می‌شود قبل از خرید و نصب آن، تحقیقات لازم را در مورد برندهای مختلف انجام دهید و رضایت کاربر را جلب کنید تا بودجه خود را به درستی خرج کنید. جهت استعلام قیمت کاسه نمد و یا خرید کاسه نمد با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

تسمه ها و کاربرد آن ها

کاربر بلاگیکس · 11:35 1401/03/30

تسمه یکی از پرکاربردترین قطعات و جزء اصلی ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و صنعتی است. این محصول قابل استفاده به دلیل استقلال و شکل پذیری در اندازه ها و اشکال مختلف طراحی و ساخته شده است. برای این منظور بسته به محل، روش و میزان استفاده، انواع تسمه با انواع مختلف تولید می شود.

در مورد میزان استرس، سرعت دستگاه و همچنین دمای محیط بسیار مهم است. سرب تسمه باید استحکام و کیفیت مورد نیاز این شرایط را تحمل کند. طراحی و ساخت انواع تسمه‌های صنعتی نیز از این قاعده پیروی می‌کند. بنابراین قبل از تولید، تمامی محاسبات و بررسی های لازم را انجام می دهند و سپس با تست تسمه تولید شده، از کارایی و کیفیت آن مطمئن می شوند. از پرکاربردترین انواع تسمه می توان به تسمه Conveyor، تسمه Transmission، تسمه V-belt، تسمه Time و تسمه Gear اشاره کرد.

 

 

اهمیت استفاده از تسمه صنعتی
با تعداد زیاد کارگاه ها و امکانات صنعتی و تولیدی و همچنین طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته با قدرت های مختلف، نیاز به تسمه صنعتی بیش از پیش احساس می شود. بر اساس تسمه، محل و اندازه برنامه ها در اندازه های مختلف و با قطرهای خاص ساخته می شوند. در ادامه با کاربرد تسمه آشنا خواهیم شد.

قطر تولید تسمه همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اگر تسمه قطر استاندارد نداشته باشد ممکن است در حین چرخش از مسیر خارج شده و باعث شکستن و آسیب دیدن تجهیزات شود. علاوه بر موارد فوق، در صنعت بالابری از تسمه های برزنتی برای حمل کالا و لوازم جانبی نیز استفاده می شود.این برزنت ها از پارچه پلاستیکی ساخته شده و یکی از انواع صنعتی تسمه است. به طور کلی، مکانیک تسمه صنعتی شکستن یا تخریب لایه، در کاربردهای مکانیکی مانند سیستم های انتقال، باعث از کار افتادن سیستم می شود.

به عبارت دیگر می توان گفت تسمه صنعتی یکی از مهم ترین دستگاه ها در سیستم های مدیریت توان یا قطعات کنترل کننده حرکت ماشین های الکتریکی (زمان تسمه) می باشد. علاوه بر این، اکثر شرکت ها و کارگاه های صنعتی از تسمه صنعتی (تسمه) برای حمل و نقل کالا و لوازم استفاده می کنند. البته به خاطر داشته باشید که تسمه یک تسمه نقاله پلاستیکی نیست. از الیاف پلاستیکی برزنتی شکل ساخته شده و به هم گره خورده است. برای اطلاع از نحوه خرید و فروش تسمه به وبسایت پارس خورشید مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نوار نقاله پیشنهاد می کنم مقاله نوار نقاله چیست را مطالعه کنید؟

کاربرد تسمه چیست؟

تعداد تسمه های صرف شده در طول یک سیستم؛ هرچه تسمه کمتر در یک سری استفاده شود، طول عمر تسمه کمتر است. دلیل این امر را می توان به عملکرد بالا و تأثیر بین تسمه و پول نسبت داد. با این حال، اگر تعداد تسمه های بیشتری وجود داشته باشد، اگر یکی از تسمه ها خراب یا خراب شود، سیستم از کار می افتد. علاوه بر این، افزایش تسمه باعث افزایش کارایی و دوام سیستم می شود.
میزان تنش و کرنش ایجاد شده در سیستم؛ با توجه به ابعاد، اندازه و جنس انواع تسمه، هر کدام برای کشش و اصطکاک طراحی و ساخته می شوند. بنابراین، شما باید با انتخاب تسمه مناسب، خرابی های تسمه را کاهش دهید. به عنوان مثال تسمه ضعیف با سرب معمولی را نمی توان در صنایعی مانند آهن و فولاد استفاده کرد.به دلیل گرمای زیاد در این مجموعه ها، تسمه در کمترین زمان ممکن شکسته شده و کارایی سیستم را مختل می کند.
انتخاب پول خوب؛ موقعیت و چرخش اصلی تسمه ها در پول است. زیرا پول چرخش و همچنین نصب منظم تسمه را در سیستم تسهیل می کند. بسته به ضخامت و ارتفاع تسمه باید از قرقره های مناسب در مسیرهای آنها استفاده شود. برای اطلاع از قیمت تسمه با ما تماس بگیرید.
ارتباطات بین فردی گسترده سیستم؛ ارتباط سیستم و تسمه باید در طول مسیر بررسی، بازرسی و تعمیر شود. تا به راحتی بچرخد و کمترین فشار را به تسمه وارد کند. البته مواظب باشید هنگام تمیز کردن و روغن کاری هیچ گونه محلول روان کننده (روغن، واسکازین و ...) با تسمه نریزید. این کار از کارکرد تسمه جلوگیری می کند و باعث خراب شدن مجموعه می شود.
نحوه نگهداری، بسته بندی و حتی حمل و نقل؛ هنگام اتصال، حمل و حمل تسمه نیاز است. تسمه مقاومت خود را در برابر گرما و نور مستقیم خورشید، روغن ها و محلول های شیمیایی از دست می دهد. بنابراین، هنگام استفاده و استفاده از تسمه‌ها، مراقب باشید که آنها را در معرض نور مستقیم خورشید یا محلول‌های شیمیایی قرار ندهید. گاهی اوقات هنگام ذخیره تسمه برای عدم رعایت قوانین مورد نیاز، تسمه تغییر می کند و قابلیت های قبلی خود را ندارد.
نوع صنعتی تسمه‌
تسمه با توجه به میزان نیرو و فاصله بین دو محور موتور به شش نوع تقسیم می شود که عبارتند از:

  • تسمه Flat: این تسمه برای مسافت های طولانی استفاده می شود.
  • تسمه Round: این مدل برای انتقال نیرو به یک سیستم کوچک با توان کم استفاده می شود.تسمه V شکل یا ذوزنقه‌ای: تسمه‌ ذوزنقه‌ای برای انتقال نیرو در جهت بزرگ استفاده می‌شود و به روش‌های مختلفی طراحی و مهندسی می‌شود.
  • تسمه Multi-groove: با نصب چندین تسمه v شکل، چند شیار تسمه ایجاد می شود. تسمه های چند شیار برای انتقال نیرو به مجموعه های بزرگ استفاده می شوند.
  • تسمه آجدار: با توجه به نوع تسمه، در ساخت این تسمه یک مدل تخت و v شکل وجود داشت. این تسمه برای ساخت لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، میکسر و ... استفاده می شود.
  • زمان یا دندانه تسمه: این تسمه دارای یک دندانه است و اغلب در موتورهای اتومبیل برای تنظیم سوپاپ ها و نحوه عملکرد موتور استفاده می شود. به عبارت دیگر، نحوه ارتباط بین میل لنگ و میل بادامک، زمان بندی تسمه است.

 

تسمه صنعتی از قرقره ها، بلبرینگ ها و قرقره ها برای افزایش عمر مفید و سهولت کار آنها استفاده می کند. این قطعات موجود در راهروی تسمه باید به طور منظم و مداوم تمیز شوند. در برخی موارد، تسمه ممکن است به دلیل حرکت نامنظم یا چرخش نامناسب یاتاقان ها کار نکند یا از کار بیفتد. در صورت رعایت نکردن این قوانین، حرکت سیستم به سختی انجام می شود و یا در صورت چرخش باعث ایجاد نویز زیادی می شود.

تعریف تسمه های صنعتی :

  • عدم وابستگی محوری به ارتفاع
  • تسمه صنعتی از دستگاه در برابر رطوبت و بار محافظت می کند.
  • عایق مناسب در برابر صدا و لرزش
  • لرزش را از بار بردارید
  • دارای سرعت قابل تنظیم و متغیر است.
  • امکان انتخاب سرعت برای انجام انواع کارها
  • بدون نیاز به روغن کاری
  • کارایی و اثربخشی بالا
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ناهمواری
  • اگر فاصله شفت زیاد باشد بسیار راحت و مقرون به صرفه است.

امیدواریم این مقاله اطلاعات کافی در مورد تعاریف تسمه، تسمه های صنعتی و کاربردهای تسمه در اختیار شما قرار دهد. برای خرید تسمه با شماره 02191034000 تماس بگیرید.

زنجیرهای صنعتی

کاربر بلاگیکس · 11:21 1401/03/30

امروزه ، منبع تغذیه با حرکات زنجیر صنعتی از موضوعات تولید کنندگان مشاغل و فعالیت های تولید کنندگان صنعتی. چرخ های روشن یکی از عملی ترین قسمت های انسان است که تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی کامل زنجیرهای صنعتی می‌پردازیم. چند دقیقه زمان بذارین و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

 

زنجیر صنعتی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

انواع زنجیر صنعتی که در اتصال برای اتصال و برق برای اتصال و برق استفاده می شود. باید مکانیسمی برای تولید قدرت باشد. این باعث ایجاد شرایط ، بنابراین مشهورترین چرخ های رنگی که برق را روشن می کند. به عنوان یک نمونه ساده ، اتومبیل های قدیمی توسط زنجیر صنعتی ایجاد شده اند. البته ، ارابه های صنعتی هواپیما ، زنجیرهای صنعتی ، از جمله نویز و زنجیره های زمانی در دستگاه. به طور کلی ، یکی از بخش های مهم زنجیر صنعتی می توان آن را به عنوان کمال پردازش فرآیند چالش برانگیز تخریب کرد. ادامه دهید و با کاربرد زنجیرهای صنعتی آشنا شوید.

زنجیر صنعتی چیست؟
این سابقه طولانی برای استفاده از زنجیر صنعتی دارد. اما کل شکل Handseld از تغییر صعودی در 1800 ونر فشار می آورد ، او زمستان 1600 را گرفت. این اولین اثبات استفاده از انسان است.

از آنجا که نیازهای صنعت ضعیف تر و سریعتر و از اواخر سال 1905 ، از BIP جنگ جهانی دوم 19 ساله ، در جهان دوم چینگائو حمایت می شود.

بعداً ، با افزایش یک فیبر ، افزایش یک نیروی پوسیدگی و چالش برای افزایش طول عمر زنجیر صنعتی ، حقوق زیادی برای حقوق وجود دارد.در این سالها زنجیر صنعتی بسته به نیازهای مختلف انسان در کشاورزی، تولید و بسته بندی مواد غذایی، ماشین سازی، حمل و نقل و چاپ در اشکال، اندازه ها و انواع بزرگ تولید می شود.

امروزه تمام زنجیره های صنعتی با کیفیت بالا به دو بعد تقسیم می شوند: موسسه ملی استاندارد آمریکا یا ANSI، سازمان استاندارد بین المللی یا ISO. زنجیره های صنعتی هر دو گروه شباهت های زیادی دارند و مکانیسم های کاری هر دو گروه اساساً یکسان است.

تفاوت اصلی زنجیرها ظرفیت حمل، قدرت و طول عمر آنهاست. برای مثال زنجیری که برای حمل وسایل نقلیه سنگین مانند تراکتور استفاده می شود زنجیرهایی که برای جابجایی بسته های آرد استفاده می شود متفاوت است. در ادامه با انواع زنجیر صنعتی آشنا خواهیم شد.

 

 


مواد تشکیل دهنده زنجیر صنعتی
کل زنجیره صنعتی از 5 قسمت تشکیل شده است. هر زنجیره شکل، وزن و اندازه متفاوتی دارد. اما اجزاء در انواع مختلف یکسان هستند.

اجزاء به صورت زیر شماره گذاری می شوند:

پیوند خارجی: به عنوان شماره اول نمایش داده می شود، اجزا را به هم متصل می کند.
پیوند داخلی: به عنوان شماره دوم نمایش داده می شود، اجزا را به هم متصل می کند.
میخ: میخ یا دسته از هر کلاف عبور می کند و دو طرف کلاف را به بدنه زنجیر متصل می کند.
نقش ها: هر زنجیره از یک سری نقش تشکیل شده است که در شکل 4 نشان داده شده است.
کاستورها از طریق چرخش و حرکت حرکت می کنند و حرکت می کنند.
بوش: با شماره 5 نشان داده شده است. میزان ارتعاش ناشی از انتقال نیرو را کنترل و کاهش می دهد.

مواد تشکیل دهنده زنجیر صنعتی چیست؟

قطر رول، ضخامت میخ ها و ضخامت اتصالات داخلی و خارجی به شدت بر عمر و استحکام زنجیر تاثیر می گذارد. همچنین تعداد ردیف های رول می تواند 1 تا 5 ردیف باشد. هر چه زنجیر بزرگتر باشد، وزن و فشار بیشتر است.


زنجیره های صنعتی انواع مختلفی دارند:

زنجیر صنعتی ها برق را در مناطق مرطوب، زیر آب، تحت فشار، در دماهای بالا مانند اجاق گاز و در مکان های مختلف تحت بارهای سنگین تولید می کنند.

استفاده از زنجیر بسته به جو و آب و هوا متفاوت است.

زنجیر صنعتی می تواند از مواد زیر ساخته شود:

  • فولاد
  • گالوانیزه
  • چدن
  • فولاد نخرید
  • طبقه بندی زنجیره مواد از زنجیره صنعتی

یکی از مهم ترین ویژگی های زنجیره تامین برق دوام و دوام آنهاست. زنجیر گیربکس در صنایع نفت، گاز، خودرو و موتور سیکلت استفاده می شود. این زنجیر باید مقاومت در برابر خوردگی و خوردگی بالایی داشته باشد. مهندسان نیز در تلاش برای کنترل حجم زنجیر هستند.

اگر زنجیر برق آبی، زنجیر کشاورزی و زنجیر برق را در شرایط آب و هوایی مرطوب قرار دهید، عمر مفید زنجیره برق آبی 30 برابر بیشتر از دو نوع دیگر است.

این انواع زنجیر صنعتی خواص ضد خوردگی بسیار بالایی دارند در صنایع خشکشویی، حمل و نقل و بسته بندی نوشیدنی استفاده می شود. برای اطلاع از نحوه خرید و فروش زنجیر صنعتی با ما تماس بگیرید.

 


مزایای:

  • طول عمر و ماندگاری بالا
  • انتقال همزمان چند محور
  • انتقال از راه دور
  • مقاومت بالا در برابر گرما، رطوبت و استرس
  • وزن بیش از حد
  • راندمان و کارایی بالا

انواع زنجیره های صنعتی با وجود مزایا و معایب فراوانی که دارند، دارای معایبی نیز هستند.

همین کاستی ها است که خودروسازان را مجبور به تغییر رویکرد و استفاده از مناطق زمانی پلاستیکی به جای زنجیره های زمانی فلزی کرده است.

معایب:

  • کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود
  • گران
  • نگهداری دقیق
  • سروصدا های بلند
  • صدمات شدید در هنگام پارگی

جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت زنجیر صنعتی و یا خرید زنجیر صنعتی با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.