زنجیرهای صنعتی

کاربر بلاگیکس · 11:21 1401/03/30

امروزه ، منبع تغذیه با حرکات زنجیر صنعتی از موضوعات تولید کنندگان مشاغل و فعالیت های تولید کنندگان صنعتی. چرخ های روشن یکی از عملی ترین قسمت های انسان است که تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی کامل زنجیرهای صنعتی می‌پردازیم. چند دقیقه زمان بذارین و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

 

زنجیر صنعتی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

انواع زنجیر صنعتی که در اتصال برای اتصال و برق برای اتصال و برق استفاده می شود. باید مکانیسمی برای تولید قدرت باشد. این باعث ایجاد شرایط ، بنابراین مشهورترین چرخ های رنگی که برق را روشن می کند. به عنوان یک نمونه ساده ، اتومبیل های قدیمی توسط زنجیر صنعتی ایجاد شده اند. البته ، ارابه های صنعتی هواپیما ، زنجیرهای صنعتی ، از جمله نویز و زنجیره های زمانی در دستگاه. به طور کلی ، یکی از بخش های مهم زنجیر صنعتی می توان آن را به عنوان کمال پردازش فرآیند چالش برانگیز تخریب کرد. ادامه دهید و با کاربرد زنجیرهای صنعتی آشنا شوید.

زنجیر صنعتی چیست؟
این سابقه طولانی برای استفاده از زنجیر صنعتی دارد. اما کل شکل Handseld از تغییر صعودی در 1800 ونر فشار می آورد ، او زمستان 1600 را گرفت. این اولین اثبات استفاده از انسان است.

از آنجا که نیازهای صنعت ضعیف تر و سریعتر و از اواخر سال 1905 ، از BIP جنگ جهانی دوم 19 ساله ، در جهان دوم چینگائو حمایت می شود.

بعداً ، با افزایش یک فیبر ، افزایش یک نیروی پوسیدگی و چالش برای افزایش طول عمر زنجیر صنعتی ، حقوق زیادی برای حقوق وجود دارد.در این سالها زنجیر صنعتی بسته به نیازهای مختلف انسان در کشاورزی، تولید و بسته بندی مواد غذایی، ماشین سازی، حمل و نقل و چاپ در اشکال، اندازه ها و انواع بزرگ تولید می شود.

امروزه تمام زنجیره های صنعتی با کیفیت بالا به دو بعد تقسیم می شوند: موسسه ملی استاندارد آمریکا یا ANSI، سازمان استاندارد بین المللی یا ISO. زنجیره های صنعتی هر دو گروه شباهت های زیادی دارند و مکانیسم های کاری هر دو گروه اساساً یکسان است.

تفاوت اصلی زنجیرها ظرفیت حمل، قدرت و طول عمر آنهاست. برای مثال زنجیری که برای حمل وسایل نقلیه سنگین مانند تراکتور استفاده می شود زنجیرهایی که برای جابجایی بسته های آرد استفاده می شود متفاوت است. در ادامه با انواع زنجیر صنعتی آشنا خواهیم شد.

 

 


مواد تشکیل دهنده زنجیر صنعتی
کل زنجیره صنعتی از 5 قسمت تشکیل شده است. هر زنجیره شکل، وزن و اندازه متفاوتی دارد. اما اجزاء در انواع مختلف یکسان هستند.

اجزاء به صورت زیر شماره گذاری می شوند:

پیوند خارجی: به عنوان شماره اول نمایش داده می شود، اجزا را به هم متصل می کند.
پیوند داخلی: به عنوان شماره دوم نمایش داده می شود، اجزا را به هم متصل می کند.
میخ: میخ یا دسته از هر کلاف عبور می کند و دو طرف کلاف را به بدنه زنجیر متصل می کند.
نقش ها: هر زنجیره از یک سری نقش تشکیل شده است که در شکل 4 نشان داده شده است.
کاستورها از طریق چرخش و حرکت حرکت می کنند و حرکت می کنند.
بوش: با شماره 5 نشان داده شده است. میزان ارتعاش ناشی از انتقال نیرو را کنترل و کاهش می دهد.

مواد تشکیل دهنده زنجیر صنعتی چیست؟

قطر رول، ضخامت میخ ها و ضخامت اتصالات داخلی و خارجی به شدت بر عمر و استحکام زنجیر تاثیر می گذارد. همچنین تعداد ردیف های رول می تواند 1 تا 5 ردیف باشد. هر چه زنجیر بزرگتر باشد، وزن و فشار بیشتر است.


زنجیره های صنعتی انواع مختلفی دارند:

زنجیر صنعتی ها برق را در مناطق مرطوب، زیر آب، تحت فشار، در دماهای بالا مانند اجاق گاز و در مکان های مختلف تحت بارهای سنگین تولید می کنند.

استفاده از زنجیر بسته به جو و آب و هوا متفاوت است.

زنجیر صنعتی می تواند از مواد زیر ساخته شود:

  • فولاد
  • گالوانیزه
  • چدن
  • فولاد نخرید
  • طبقه بندی زنجیره مواد از زنجیره صنعتی

یکی از مهم ترین ویژگی های زنجیره تامین برق دوام و دوام آنهاست. زنجیر گیربکس در صنایع نفت، گاز، خودرو و موتور سیکلت استفاده می شود. این زنجیر باید مقاومت در برابر خوردگی و خوردگی بالایی داشته باشد. مهندسان نیز در تلاش برای کنترل حجم زنجیر هستند.

اگر زنجیر برق آبی، زنجیر کشاورزی و زنجیر برق را در شرایط آب و هوایی مرطوب قرار دهید، عمر مفید زنجیره برق آبی 30 برابر بیشتر از دو نوع دیگر است.

این انواع زنجیر صنعتی خواص ضد خوردگی بسیار بالایی دارند در صنایع خشکشویی، حمل و نقل و بسته بندی نوشیدنی استفاده می شود. برای اطلاع از نحوه خرید و فروش زنجیر صنعتی با ما تماس بگیرید.

 


مزایای:

  • طول عمر و ماندگاری بالا
  • انتقال همزمان چند محور
  • انتقال از راه دور
  • مقاومت بالا در برابر گرما، رطوبت و استرس
  • وزن بیش از حد
  • راندمان و کارایی بالا

انواع زنجیره های صنعتی با وجود مزایا و معایب فراوانی که دارند، دارای معایبی نیز هستند.

همین کاستی ها است که خودروسازان را مجبور به تغییر رویکرد و استفاده از مناطق زمانی پلاستیکی به جای زنجیره های زمانی فلزی کرده است.

معایب:

  • کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود
  • گران
  • نگهداری دقیق
  • سروصدا های بلند
  • صدمات شدید در هنگام پارگی

جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت زنجیر صنعتی و یا خرید زنجیر صنعتی با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.